Kan bagus kalau dalam dunia ni ada pasangan yang sepadan macam ni?


Just F.Y.I, mereka berdua di atas bukanlah merupakan couple ataupun spouse kepada satu same lain, serta tidak pernah mempunyai apa2 special relationship. Ini hanyalah sekadar imaginasi penulis serta tidak kena-mengena samada yang hidup atau yang telah meninggal.

Tak tahu lah korang. Lagipun kecantikan atau kehenseman tu kan subjektif?? (subjektif la sangattt).

Tapi pada aku, kalau ditanya bagaimanakah yang dikatakan pasangan ideal atau sepadan bak pinang dibelah dua, maka ini lah dia contoh yang dapat aku gambarkan seperti di atas .

Sememangnya perkara sebegini sentiasa menjadi perdebatan hangat sejak zaman-berzaman jika pasangan nampak tak sepadan. Antara bait-bait ayat yang glemer, "biar rupa kurang, asal hati baik", "dah jodoh...", "dah rezeki dia..."

Tipu lah kalau korang kata tak pernah rase jealous atau tergugat bile nampak seseorang yang korang rase dia tak sebagus/secantik/sehensem korang, tapi berjalan/berkejaran/beriringan tangan dengan prince charming atau cinderella korang...si dia yang kau puja..

Aku mula kenal Brad Pitt ni sejak tahun 90-an lagi. Antara filemnya yang terawal adalah bertajuk Thelma and Louisse. Watak Louisse adalah watak yang dilakonkan oleh Brad Pitt. Tapi aku mula kenal dia (dalam televisyen) adalah dalam filem Legends of The Fall kalau tak silap. Mase tu tahun 1995. Gandingan mantap bersama aktor senior, Anthony Hopkins.

Renee Zellweger ni pulak aku kenal agak lewat. Dalam penghujung 90-an iaitu dalam tahun 1999. Mase tu dia berlakon dengan Tom Cruise dalam filem bertajuk Jerry Maguire. Terbaik filem tu. Aku bagi hashtag #wajibtonton.

Berbalik kepada topik 'pasangan ideal' ni, aku just nak clarify lah sikit. Actually, dalam dunia yang fana ni, nothing is perfect. Macam tu jugak lah dengan pasangan. Jarang2 sangat ada yang ideal. Seperti juga manusia. Ade yang baik dan ada juga yang jahat. Jadi jangan terlalu berharap atau teringin sangat lah nak jumpa dengan pasangan yang korang nampak sangat perfect. Hampir mustahil sebenarnya. Tapi jika ada, maka beruntung lah diri anda dan orang tersebut, apatah lagi jikalau manusia di luar sana sendiri yang mengakui bahawa korang dan pasangan korang lah pasangan yang paling perfect yang pernah wujud di atas muka bumi ini...

No comments:

Post a Comment