RIO 2016: WELSON PUAS HATI SEKALIPUN GAGAL PERBAIKI CATATAN

Catatan terbaik Welson Sim yang juga rekod kebangsaan adalah 3 minit 50.33 saat, masa yang melayakkannya ke Rio secara merit dalam acara 400 meter gaya bebas.

Strategi  Welson pula adalah untuk menyimpan tenaga pada awal renangan sebelum mengerah tenaga pada jarak 200 meter terakhir.

Meskipun tampil dengan renangan bertenaga, catatan masa Welson dalam aksi saringan lebih perlahan, 3 minit 51.57 saat.

"Saya puas hati dengan catatan masa saya sekalipun ia bukan masa terbaik saya," ujarnya.

Welson menawarkan pandangan peribadi mengapa dia tetap berpuas hati meskipun tahu ia mengundang reaksi negatif daripada peminat sukan tanah air.

"Saya cuba mengawal renangan saya ketika 200 meter pertama dan kemudian saya berikan segala-galanya ketika memasuki 100 meter terakhir, itu yang sentiasa saya lakukan untuk acara 1,500 meter," tambahnya. 

No comments:

Post a Comment